måndag 8 oktober 2007

8:e Oktober

01.10
Ida gör sitt bästa för att mätta det svarta hålet Z med lite föda, och jag och grannen ska se Transformers. Jag har Siddney och kanelbullar, life is -good-.

03.32
Zach behöver ny blöja, mammsen snarkar, husse rycker in. Inte som att det hjälpte, karln var ju vaken och hungrig strax därpå, och inte i fasen kan jag amma inte. ;)

07.44
Vaknade, tittade mig omkring.. alla sover. Najs. Somnar om.

10.32
Vaknade av att frun petade på mig. Zach hade magknip och hon behövde en paus. Sätta sig upp och gosa med knoddas är ingen dum start på dagen ska jag säga er. Sen vare bara ut med jycken som verkligen behövde det. Nu vilar ida och jag sitter och tittar på Real Time. Zach sover som en stock. Igen. ;)


14.31
Försäkringskassans nya strategi tillsammans med AMS gar ut pa att driva folk som ej har jobb till sjalvmord via ilska och frustration. "Nej, din ersattning kan inte betalas ut for att du missat kryssa I om du var narvarande hela perioden eller inte.". Spelar tydligen ingen roll att jag fyllt I vilka datum jag varit franvarande pga av jobb, for ja/nej-rutan SAKNAR ETT KRYSS! För att lana en bekants uttryck: "Jävla fittnyllen".

21.20
Ida säger hon ska gå och lägga sig.. så här tidigt? Jag tror det måste vara fruset nere i helvetet idag. ;)

1 kommentar:

Råsa sa...

Jag vet. Det är ju det jag säger. DE ser en hellre död än arbetslös!
Lyckligtvis är vissa svåra att ta dö på. Vi är bra exempel på det ;)