lördag 6 oktober 2007

6:e oktober

08.53
Efter en forhallandevis halvlugn natt, sa ar det dags att kliva upp och aka till BB for ett aterbesok. Z vackte ida en bra stund fore mig, men anda ar det jag som mar lite dassigt. Ska forsoka ta tag i lagenheten och gora mitt basta for att avlasta ida lite idag.

13.33
Efter ett duktigt mycket langre besok an jag vantat mig, med en otrevlig barnmorska sa var vi tvungna att proviantera. Snabbmat igen, usch. Langtar efter att ha lite mer ork. Sen akte vi och kopte lite byxor och strumpor till Z (tack mormor & morfar!), och nu ar vi hemma. Ida har bytt pa Z medans jag tog en tur med bamse, och nu ska vi ta en tupplur. Om jag orkar och hinner idag sa ska jag hamta en skotvaska och mina vinterdack. Fast.. Nu sova! Peace, out. ;)

18.07
Att hamta vinterdack ar det nog inte tal om. Jag mar battre, och ska laga en god kycklingwok med nudlar da jag diskat. Z har ovat sig i hur man kraks (i mangder), och sen sovit som en stock. Ida ar lite nere, men vi ska forsoka komma ivag pa en promenad tillsammans sen. Borde kanske komma ihag tvatten ocksa. Var tvungen att boka tvattid nar Z hulkade, for vi har lite ont om sangklader.

Dessutom fyller Kahl år idag. Grattis, din fan. ;)

19.32
Mat lagad och aten(gott!), disk urplockad, tvatt omhandertagen. Bamse haller Z under rumpan med sin nos da Z grater och skriker, hur sott som helst. Inte bara mammor som har beskyddarinstinkt tydligen ;)

Alla ni som tjatar om bilder pa parveln var.. Ni far vanta, att fa igang rutinerna med Z gar fore, sa enkelt ar det. Vi svarar inte alltid I telefon, och orkar inte prata via msn/Icq heller, och det far ni leva med. Vi har inte glomt er, vi hatar er inte - vi har bara inte ork just nu.

20.11
Promenad!

22.32
Efter promenaden som för övrigt var väldigt trevlig, så har jag suttit framför datorn med en knodd i famnen. Han grälade lite med mig, sen så drog han iväg tre rapar som skulle få Bamse att skämmas, och sen somnade han. Ballt. ;)

Inga kommentarer: